April 19, 2008

WOW. Den har veckan har varit crazy. Med hur mycket softball som helst. Vi hade ju match i torsdags, forlorade. Traning igar, i boljande hetta, vindstilla ,stralande sol och 25 grader. Fia hade svart outfit, smartaste draget ever.
Anyways, idag lordag, hade jag verkligen sett fram emot att sova ut. Men ah nej, vi hade ju softball tunering. For lite team bondery sa traffades vi 07.00 for frukost pa the Pancake House. Tuneringen gick sadar, vann en av tva matcher. Sen var vi ute.. MEN, det roliga ar att jag traffade bollen och kom anda till 2nd base! Plus att jag fick hem Brooke som stod pa 3rd, och personen efter mig trafafde bollen fint sa jag kunde springa hem och ge Pennfield 1p! Ingen fattar ngt va? To make it simple: I scored!

En annan sak som har hant de senaste dagarna ar en lite story. Jag ar ju samst pa att beratta historier men jag ska forsoka gora mitt basta:

Okej, sa vi anstallde denna malare som var den billigaste av alla vi tittade pa for tre veckor sen. Han gick med pa 2000 dollar for hela huset. Redan i borjan markte vi att hans kvalite inte var den basta, han kom sent varje dag, han pratade hellre an att mala, luktade marijuna, hade ingen malarutrustning, vi kunde inte fa tag pa hans "referenser", han ville kopa vara mobler, och han ljog och hittade pa historier hit och dit. Sa Rose har inte vagat lamna honom ensam i huset, sa det var alltid ngn hemma. Forra veckan var det jag som "vaktade" honom med tanke pa att jag hade lov och Rose hade 1000 arenden att utfora. Men den har veckan har jag varit busy med school & softball, sa Rose har "vaktat" honom. Men igar fick hon nog. Han forsokte basically salja henne droger, och det var liksom gradden pa moset sa att saga. Nar Rose & El ringde senare pa kvallen for att beratta att han fatt sparken lackade han ut. Han kallade Elwin alla fula ord som finns, han lackade ur helt enkelt. Han hade ett par rum kvar, sa vi beholl 500 dollar. Malaren tyckte saklart att han minst skulle ha 300 dollar till. Sa han basiclly hotade oss och sa "You gonna pay for this, when you guys asked if I had a criminal record, I lied, I've stabbed 2 people, look me up at the internet". (Innan vi anstallde honom fragade vi om han hade ett criminal record, han svarade saklart Nej.) Sa min vardpappa Elwin fragade "Is this a threat?" Malaren: "You can take this however you want" KLICK.
Sa vi kollade upp honom, och OMG sager jag bara. Sa han har totalt spenderat 13 ar i fangelse, varav 11 av dom var fran 1997 till 7e mars 2008. Dvs, han kom ut 3 veckor innan vi anstallde honom. 4 av dom aren var Maximum prison, vilket ar for de som inte kan skota sig i ett vanligt fangelse. Reasons: Han forsokte doda 2 personer, grov misshandel (han forsokte doda), grovt ran, innehav av olaga vapen, droginnehav och lie smasaker.
Men idag sa bestamde sig Rose o El att betala de 300 dollarna for att kanna sig ngt sakra. Sa allt ar lite battre nu. Men det var helt galet, Rose tyckte nastan att vi skulle lamna huset igar kvall.
Jag menar, denna man har spenderat 3 veckor i vart hus, han vet vart larmet sitter, var alla vardesaker finns osv. Och fatta att jag har varit ensam hemma med denna man! Jag ar glad att jag har livet ar behall eller att jag inte ar kidnappad eller valdtagen.

Men mamma, oroa dig inte please.

Kommentarer
Postat av: moster nilla

Fia, varför oroa sig? Han verkar ju vara en handlingskraftig och billig målare. Men snälla var inte ensam i huset. Peppa dina värdföräldrar att testa det senaste i modern larmteknik. Det finns säker mycket bra grejer. Kramar Nilla

2008-04-20 @ 06:24:42
Postat av: Mamma Maja

Snälla Fia - Varför skulle jag oroa mig? Jag tycker bara det är trevligt att du träffar olika människor från olika kulturer med olika bakgrund?

Är det OK om vi skickar över Tommy Målare? Världens bästa målare? Världens pålitligaste människa? Dessutom nästan 2 meter lång? Dvs kan fungera som kombinerad Fia-Bodyguard/Målare? Om han kan få ledigt från riksdagen där han målat senaste 20 åren? (Han kanske kan ta semester?).

Skön söndagmorgon. Moster Nilla ringer före 9 och inleder med "oroa dig inte-har du sett bloggen-men oroa dig inte".....

2008-04-20 @ 09:25:20
Postat av: fia

okej sa for att gora hela situation varre kontaktade vi min exchange student organization, och they freaked out. De fragade om jag ville byta vardfamilj om jag kande mig unsafe. NEJ det vill jag inte! Men de ville inte att jag skulle bo hemma de narmaste natterna, bara for att vara pa sakra sidan. Sa jag bodde hos Lorin inatt och ska bo hos Abbie ikvall. Vilket drama.

2008-04-20 @ 17:27:48
Postat av: Kicki

Fia, crazy girl! Kom hem, usa är ett galet land! Skaffa en bodyguard? Iallafall en vakthund och överfallslarm!!

2008-04-20 @ 21:46:42
Postat av: Sofia

gosh!! Snacka om scary. Helt galet land vi ar i egentligen..

2008-04-20 @ 23:31:37
URL: http://sofiaiusa.blogg.se
Postat av: Elektro-baby mormor Maja

Lilla Mamma Fia!

Jag förstår om du inte hinner blogga/maila/ringa/kissa/äta/sova/träna/leka/prata när bebisen kommer...men du måste när du hinner/orkar/kan berätta vad din lilla bebi heter...blev den en pojke eller flicka?

Stor kram från stolt mormor....

2008-04-21 @ 00:10:24
Postat av: bjork

fan va scary fia!! helt sjukt...

2008-04-21 @ 17:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0